header2021_summer

Företag i Nätverket: Sting Reklambyrå

_MG_9858.jpg

Stings strategi skapar succé

Marknadsföringsproffs med strategiskt tänkande som specialitet. Där har ni Nätverket Österlens senaste medlemsföretag i ett nötskal.
Sting från Skurup är reklambyrån som tänker längre, annorlunda och djärvare än sina konkurrenter i branschen.

Vill du stärka ditt företags varumärke? Är du osäker på vilken annonseringsmetod som är den mest effektiva för just ditt syfte? Eller är du efter kampanj som resulterar i en snabb säljeffekt?

Då finns hjälp att tillgå inom Nätverket Österlens snabbt växande medlemsskara.

– Att bygga varumärke handlar inte bara om att skapa en snygg hemsida eller om att synas i annonser och på Facebook. Det gäller också att veta hur och varför företaget ska vidta en viss åtgärd – och mot vilken målgrupp. Vilket inte alltid är så lätt, i synnerhet inte för småföretagare där kanske såväl tiden som kompetensen på just det området är en bristvara, säger Yngvar Naess, som är vd på Sting Reklambyrå i Skurup.

Nytänkande företag
Just de lite mindre företagen dominerar i kundkretsen hos den lilla reklambyrån som sedan sitt grundande 2009 sakta men säkert har byggt upp ett renommé som ett proffsigt och nytänkande företag.

Det där med nytänkandet kräver sin förklaring. 
För Sting är verkligen ingen vanlig reklambyrå. 
Här sätter medarbetarna – i dagsläget fyra till antalet – sina egna löner samtidigt som det råder förbund mot övertid. Djärvt och våghalsigt? Inte enligt vd:n själv. 

– Det är inga konstigheter egentligen. Ytterst handlar det om förtroende och ansvar. Visar man folk tillit och ger dem möjlighet att utvecklas så tar de chansen, säger Yngvar.

Hög trivselfaktor
Grafiska designern Maria Hultgren och webbutvecklaren Kennet Nilsson nickar gillande och medhållande och det är uppenbart att trivselfaktorn är hög i lokalen på Södergatan i Skurup. I företaget jobbar sedan en tid tillbaka även språkvetaren Tove Hansson. Inom kvartetten ryms alltså kompetens som totalt sett ger Sting möjlighet att erbjuda sina kunder en helhetslösning inom grafisk och digital marknadsföring. 

– Vi är specialister på etablering och förvaltning av varumärken. Strategisk marknadsföring är vår utgångspunkt. Företag kommer till oss med ett problem och vi ser till att lösa det åt dem, säger Yngvar Naess.

collage.jpg

Strategi nyckeln
Stings är proffs på att hitta balansen mellan att skapa en lösning som är strategisk genomtänkt i kombination med ett kreativt spännande utförande.

Strategi och kreativitet i effektiv förening alltså, där det förstnämnda innebär ställningstaganden i frågor som exempelvis; 

• Vilken kanal ska jag välja till min annonskampanj? 
• Hur ska jag lyckas med sökoptimeringen? 
• Hur ska jag få ut så mycket som möjligt av en marknadsföringskampanj?

Sting menar att den perfekta kampanjen består av 50% strategi och 50% galenskap. Det gäller således att sticka ut, att inte göra det alla andra gör – men också att man vet varför man gör det.

Personligt fokus
Och Sting har genomfört många lyckosamma kampanjer under den relativt korta tid företaget har varit verksamt. 

Ett exempel är uppdraget för Skurups Sparbank, som anlitade Sting i syfte att höja sitt värde i Svenskt Kvalitetsindex (SKI), vilket mäter nöjdhet och lojalitet hos kunderna. 

– Vi genomförde under ett års tid en kampanj som omfattade både sociala medier och tryckta medier. I kampanjen fokuserade vi på personlighet och lyfte fram Skurups Sparbank som en bank som faktiskt vågar lova sina kunder något och dessutom håller sina löften, säger Maria Hultgren.

Succé för sparbanken
Resultatet blev inget annat än ren succé. 
Medan övriga branschen under samma tid tappat rejält i SKI, hade Skurups Sparbank en positiv utveckling. 

– Det handlar mycket om psykologi, om erfarenhet att jobba med kunder och förståelse för hur människor fungerar, säger Yngvar som i och med medlemskapet i Nätverket Österlen hoppas kunna bredda sitt geografiska kundkretsområde i österled. 

– Vi ser fram emot att få kontakt med och hjälpa de nätverksföretag som är i behov av att stärka sina varumärken. 

Vi hälsar Sting Reklambyrå välkommen i gemenskapen.

Text: Kostas Foussianis
Pressansvarig Nätverket Österlen
press@natverketosterlen.se

STING REKLAMBYRÅ
Södergatan 7, Skurup
Hemsida: http://www.stng.se
Telefon: 070-6930418
E-post: info@stng.se

logga.jpg

Planerade frukostmöten

Nästa frukostmöte hålls på Hotell Fritiden i Ystad.

AKTUELLA DATUM 2021
- Frukostmöten -

6 augusti, Ystad 
3 september, Simrishamn
1 oktober, Ystad

- Övriga aktiviteter -
Gåsamingel
4 november, Ystad

Det hände 2021
» Frukostmöte med Petra Malm

Det hände 2020
» Frukostmöte med Jessica Löfström
» Nätverket Open Bowling
» Nätverket Open Golf

Det hände 2019
» Frukost med Katarina Gospic
» Frukost med Therse Alshammar
» Frukost med Henri Reis
» Frukost med Albin Tingsvall
» Frukost med Janne Björge
» Nätverket Open Bowling
» Nätverket Open Golf
» Gåsamingel 2019

Det hände 2018
» Frukost med Kajsa Bergqvist
» Frukost med Ulrika Sandmark
» Frukost med Joakim Haeggman
» Frukost med Malin Tillmar
» Frukost med Olof Stenhammar
» Nätverket Open Golf
» Gåsamingel 2018

Det hände 2017
» Frukost med Anette Norberg
» Frukost med Anders Nilsson
» Frukost med Therese Sjögran
» Frukost med Fanny Sunesson
» Frukost med Lars Axelsson
» Nätverket Open Golf
» Gåsamiddag 2017

Det hände 2016
» Frukost med Nadja Casadei
» Frukost med ESS Lund
» Frukost med Anders Andersson
» Frukost med Eva-Lena Frick
» Frukost med Anna Bråkenhielm
» Nätverket Open Golf
» Gåsamiddag 2016

Det hände 2015
» Frukost med Emy Blixt
» Frukost med Anders Gärderud
» Frukost med Erik Hamrén
» Frukost med Helen Alfredsson
» Frukost med Daniel Berlin
» Nätverket Open Golf
» Jubileumsmiddagen 2015

Det hände 2014
» Frukost med Bert Karlsson
» Frukost med Ulrich Ammundsen
» Frukost med Helene Persson
» Frukost med Jan Sidemo
» Frukost med Johan Wester
» Nätverket Open Golf
» Gåsamiddag 2014

 

Följ Teambloggen på Facebook

Gilla oss på Facebook