Lästipset: 345 smarta sätt att skaffa nya kunder 2014

140502-bok

Sveriges mest sålda bok om att hitta nya kunder
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.


Här är det smarta med boken:

• Titta lite närmare på ditt företag
• Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
• Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
• Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?

  • • 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
  • •10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
  • • Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
  • • 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
  • • 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
  • • Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
  • •Hur du kommer på en ny produkt/tjänst


Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
•Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
• Så lär du känna dina kunder mycket bättre
• 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
• Så här tänker du på flera målgrupper i taget
• Hur du hittar de nya kunderna snabbare
• Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
• Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
• Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
• Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva


Lösningar på vanliga säljproblem
• Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
• Hur du slutar med att skjuta upp saker
• Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
• Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
• Aldrig mer säljskräck
•Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
• Säljpresentationer som alltid fungerar
• Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
• Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
• Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
• Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
• Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
• Att skriva offerter som går rakt på målet


Det nya internet
•Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
• Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
• Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
• De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem


Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
• 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
•12 viktiga saker att tänka på före mötet
• Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
• 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
• 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
• Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
• Allianser - hur du skapar dem
• 15 tips om hur du skaffar återförsäljare


Snabba tips
200+ konkreta tips om att skaffa nya kunder som du kan använda som inspiration för dina egna framgångar. Du kan klippa ut dem direkt ur boken och dra en lapp varje dag eller dela ut på säljmötet som utgångspunkt för jakten på de nya kunderna som snart kommer in

Författare:
Stefan Ekberg

Beställ boken här:
http://www.redaktionen.se/produkt.php?avd=marknadsforing&visa=345

Så här tycker folk som köpt boken:

"När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldig mycket av "345 ..." så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan "knapp" så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok. :-)
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Vilken investering! Man läser boken på tre timmar och får värden som i en ettårskurs på Handelshögskolan (minus det tråkiga på handels)"
Janne Pettersson, Malmö

"Märkligt men varje gång jag får en ny bok av dig startar genast en fantastisk process. Jag kastar mig omgående över innehållsförteckningen, plockar ut de kapitel som intresserar mig mest och detaljstuderar dem.Sedan går hjärnan igång på högvarv och inspirationen flödar. Till och med på natten så att jag vaknar med nya idéer och måste stiga upp och skriva ner dem på papper. Så här håller det på i en dryg vecka, då och då med återblickar i boken. Till slut har jag skapat ett helt nytt koncept som vi nu börjat använda oss av för att hitta nya kunder. Det har redan börjat fungera alldeles utmärkt. Framöver kommer jag att använda boken ”345 smarta sätt att hitta NYA KUNDER”som en uppslagsbok. Precis som jag gör med dina tidigare böcker."
Johan Sternberg, LUXOR FINANS

"Älskade denna bok. Bör läsas flera gånger. Bara man har i åtanke att tänka "hur kan jag använda detta i min verksamhet" för varje tips."
Oskar Bentfors, Fruktkorgsexpressen Fruity AB

"Skitbra – en guldgruva för mig, har hjälpt upp mitt självförtroende, fått mig att vakna till och ta mig upp ur desperationens dy."
Mårten Smith, Mårtens Nätverk

"Har fått i present och hjälpt mig med att vara tydligare och inrikta mig på vad kunden har för problem. Här får du hjälp! Ändrar hemsidan lite men ofta. Har lyckats komma högt på sökmotorerna. Skriva om kundens problem och att vi kan hjälpa dem. Att hålla kontakt med befintliga kunder. För att kunden ska ge mig sina pengar måste jag avhjälpa deras problem. Många andra tips."
Anders Sköldebrand, Ren luft kontroll

”Boken har hjälpt otroligt mycket! Boken förtjänar betyget 10 (av 5 möjliga)!”
Sofia Granlund, Sätra Brunn Spa och Konferens

”Boken har hjälpt mig med just det boken handlar om! Jag kommer INTE att utnyttja garantin.Ett fantastiskt bra skrivet "Körkort" på hur man jobbar! Inte färdigläst, men på god väg att snart läsa den igen.”
Team WellNEss SprayTan & Aloe-Vera

”Superbra! Oerhört smarta och kreativa lösningar på hur man kan hitta nya kunder.”
Simon Persson, Nomda Webbyrå

”Boken har hjälpt mig att återigen bli aktiverad. Otroligt mycket bra tips, som jag verkligen försöker använda!”
Pia Haxner, pureskin

”Boken har hjälpt oss att hålla oss alerta och inte slöa in”
AB Dahlmans HQ

”Kapitel för kapitel har denna bok gjort mig till en bättre marknadsförare.”
SEO IT Sverige

”Väldigt många tips att föra vidare i min organisation. Just nu finns frågan: Vad skulle du göra om du just köpt ditt företag på vår agenda.”
Livskuponger AB

”Nytt, inspirerat och konkret tänk kring marknadsföring.”
Newmountains

”Boken har hjälpt oss att fokusera på det som är viktigt, inte bara när det gäller att skaffa kunder, utan även mer generellt i företaget.”
Mikael Larsson, Razor Media

”Boken visar hur man stannar upp och komma ur gamla hjulspår, där vi använder boken som underlag för upplägget inför aktiviteter och expansion.”
DISC REPLICATION EUROPE

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

"345 smarta tips har hjälpt mig att få struktur på kundbasen och mitt eget erbjudande - samt koll på säljarbetet. Boken erbjuder massor med konkreta tips och listor för ett systematiskt arbete med nya kunder och konkurrensen. Läs den!"

Gerhard Adrian, Interkommunikation

"Det här har blivit min bibel Jag har satt i märklappar, gjort anteckningar i marginalen och redan använt mig av flertalet tips vilket lett till försäljningar."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Källa: Internet

 

 

 

Reportage om medlemmar

Reportage om medlemmar