5 tips som ökar ditt företags försäljning

130920 forsaljning

Ditt företags framgång avgörs idag av din förmåga att sälja och generera intäkter. Oavsett hur bra din produkt eller tjänst är så kommer du inte lyckas om du inte aktivt arbetar med försäljning. Här är fem knep för att lyckas i konsten att sälja.

Tänk personligt
Många säljare fokuserar endast på vad de säljer och glömmer bort kundens behov. Ge dina kunder uppmärksamhet och lyssna på dem – först då kan du vinna deras intresse. Dina kunder vill bli behandlade personligt och är unika individer som förtjänar särskild behandling.

Fokusera på resultat
Bli inte en av de företagare som spenderar sin tid på organisering, planering eller möten istället för försäljning. Din framgång i försäljning handlar om att få resultat och det innebär att få dina produkter/tjänster i händerna på fler kunder. Därför måste du aktivt jobba för att få kundernas uppmärksamhet och presentera din produkt/tjänst på ett sätt som gör att kunden vill köpa.

Attackera de mest eftertraktade kunderna
De bästa säljarna är inte rädda för att kasta sig ut bland de tuffaste kunderna och göra affärer. Så övertygad måste du vara av ditt erbjudande. Gör en lista på ditt företags mest besvärliga kunder och skapa en attackplan på hur du ska lyckas få dem att göra affärer med dig och ditt företag. Ett bra citat att ha i bakhuvudet är: You can’t bring the big deals home without getting into the deep waters where the big fish swim.

Få kunden att säga: WOW!
I försäljning duger det inte att vara en i mängden. Leta efter ett sätt att inspirera och få din kund känslomässigt engagerad. Överraska kunden genom din presentation, dina kläder, ditt kontor, din tro på produkten/tjänsten som du erbjuder etc.

Fråga om kunden vill köpa
Det kan verka enkelt, men faktum är att de flesta säljare aldrig frågar om kunden vill köpa. Oavsett din produkt/tjänst, pris eller hur professionell du är, om du inte frågar, kommer du bara sälja till dem som ska köpa oavsett.

Källa: www.entreprenur.com

 




Reportage om medlemmar

Reportage om medlemmar