Årets Julklapp 2012

121205_julklappLyssna verkar vara det nya läsa och aldrig förr har hörlurarna varit så populära som nu. Årets Julklapp 2012 är en symbol för den mobila och uppkopplade trenden, där nya tjänster ökar starkt och snabbt förändrar konsumenternas beteende.

Vi har idag tillgång till musik, film, nyheter och annat direkt i telefonen, surfplattan, läsplattan, datorn eller mp3-spelaren. Vi kan konsumera allt detta på nya platser och på alla tider på dygnet. Hörlurarna är en förutsättning för att kunna använda den nya tekniken och gör att tiden i rörelse kan utnyttjas bättre.  

Årets Julklapp 2012 är hörlurarna. Hörlurarna fyller inte bara en funktion utan blir allt oftare en del i, och en symbol för, en livsstil.

Årets motivering
Årets Julklapp 2012 är en symbol för den mobila och uppkopplade trenden, där utbudet av nya tjänster ökat stark och snabbt förändrar konsumenternas beteende. Vi har idag tillgång till musik, film, nyheter och annat direkt i telefonen, surfplattan, läsplattan, datorn eller mp3-spelaren. Vi kan konsumera allt detta på nya platser och på alla tider på dygnet.

Detta förändrade köpbeteende i kombination med stor tidspress gör att konsumenterna vill utnyttja tiden effektivare. Hörlurarna är en förutsättning för att kunna använda den nya tekniken och gör att tiden i rörelse kan utnyttjas bättre. Årets Julklapp 2012 är hörlurarna. Hörlurarna uppfyller alla tre kriterier för Årets Julklapp.

− Hörlurarna fyller inte bara en funktion utan blir allt oftare en del i, och en symbol för, en livsstil, säger Lena Larsson, VD på HUI Research. Lyssna verkar vara det nya läsa och aldrig förr har hörlurarna använts i samma utsträckning eller varit så populära som nu.

Källa: HUI

 

 

Reportage om medlemmar

Reportage om medlemmar