header20180109

Företag i Nätverket: Malmö Redhawks

forsta_bild.jpg

Hockeyfest i ”vardagsrummet”!

Ny lounge ger matchupplevelsen ytterligare en dimension

Malmö Redhawks kämpar för att återta positionen som Sveriges främsta hockeylag.
Samtidigt satsar klubben hårt för att utveckla arrangemanget och skapa trivsel hos publiken. Och frågan är om inte den nya nätverksmedlemmen redan är bäst i landet i den kategorin …

Uteslutande snabbmat, torftig underhållning och hårda, kalla säten som knappast väckte lusten att komma tillbaka. Om du fortfarande förknippar en hockeymatch med dessa känslor är det hög tid att tänka om. Nuförtiden behöver du varken frysa eller få ont i rumpan när du går på hockey och de flesta svenska SHL-klubbar levererar ett arrangemang som attraherar betydligt fler än enbart de genuint hockeyfrälsta.

Unik lounge
Malmö Redhawks är förstås inget undantag. Tvärtom talar mycket för att rödhökarna redan är ”top of the crop” i SHL just när det gäller helhetsupplevelsen.
I alla fall sedan Lounge4 lanserades i början av säsongen 2018-19.
Lounge4 är en unik lounge med läcker design, förstklassig gastronomi och – som grädde på moset – en fantastisk vy över rinken och den nya hypermoderna jumbotronen.
– Det finns inget liknande i Europa! Responsen på premiären var fantastisk. Alla som kom hit blev väldigt imponerade, säger Ireet Adus, som är Key Account Manager på Malmö Arena.
Konceptet utgörs av en avslappnad miljö där du kan träffas, mingla och umgås kring goda drycker och vällagad mat av tapaskaraktär. Både före, under och efter matcherna.

IMG_4924.jpg

Som ett vardagsrum
– Och Lounge4 är förstås tillgänglig även under andra evenemang. Det är också möjligt att boka den för afterwork, kickoff eller andra typen av affärsrelaterade och privata möten, säger Ireet medan hon visar Nätverket Österlens reporter runt i loungen som för övrigt designats av den skickliga arkitekten Lena Grimshorn.
Färger och inredning är framtagna på grundval av de tre elementen eld, lava och aska. Resultatet är en lugn och hemtrevlig atmosfär som ger känslan av att du befinner dig i ett vardagsrum. Cream of the crop är den magiska vyn över arenan i allmänhet och den nya hypermoderna mediakuben i synnerhet.
– Den är 165 kvadratmeter stor och därmed den största sömlösa (vilket innebär att reklambudskap kan löpa utan avbrott i 360°) jumbotronen i Sverige. Vi har hämtat inspiration från NHL, säger Mats Lindahl, som är säljledare hos Redhawks och som vigt stora delar av sitt liv åt klubben.

Hyllar Percy
Mats var med och byggde upp hockeyverksamheten i Malmö IF (som sedermera bytte namn till Malmö Redhawks) och räknar nu i sin 35:e verksamma säsong i Sveriges sydligaste SHL-klubb. Han har förstås samlat på sig massor med fina minnen, inte minst från SM-gulden 1992 och 1994.
– Det har varit en fantastisk resa. I början tittade resten av hockeysverige lite snett på oss för de trodde väl inte att vi kunde spela hockey här nere. Nu är det annorlunda och vi nämns med respekt vart vi än kommer, säger Mats som skänker en tacksamhetens tanke till Redhawks starke man och mångårige ledargestalt Percy Nilsson.
– Percy har gjort så oerhört mycket för den här klubben. Hela stadsdelen Hyllie är i grund och botten hans verk. Klubben, arenan, hotellet – allt har egentligen sitt ursprung i Percys driv och engagemang, menar Mats.

IMG_4914.jpg

Ny Skybar
När Mats säger hotellet så menar han Malmö Arena Hotel som ligger i direkt anslutning till arenan och som nu genomgår en rejäl utbyggnad. I januari 2019 är den nya Skybaren klar med plats för dubbelt så många gäster som idag, och i maj nästa år har hotellet tillförts 100 nya rum såväl som en splitter ny konferensavdelning med en yta på 386 kvadratmeter och plats för 350 personer. Ja, ni ser själva vilka utmärkta faciliteter som står till förfogande – för såväl stora som små företag (och för all del även privatpersoner) – hos Nätverket Österlens nya medlem.
– Vi strävar efter att ge våra besökare bästa möjliga liveupplevelsen. Det ska kännas roligt, spännande och trivsamt att bevista ett evenemang i Malmö Arena. Både Lounge4 och utbyggnaden av hotellet är viktiga led i den ambitionen, säger Ireet, vars samlade intryck av Nätverket är odelat positivt så här långt.

Trevligt upplägg
– Det är ett jättetrevligt upplägg och tack vare bordsplaceringen är det lätt att skapa relationer. Vi ser verkligen fram emot att lära känna företagen i Nätverket, säger Ireet och får omedelbart medhåll av kollega Lindahl.
– Konceptet med talangutvecklingen (Team Nätverket, reds anm) är så bra att vi egentligen borde ta efter och göra något liknande hos oss, säger Mats som själv har ett förflutet i Ystad där han tidigare jobbade på Michelsens Bil.
Han tycker att klimatet i näringslivet är lite annorlunda på mindre orter.
– Det oftast finns en större lojalitet mellan företagen och därmed blir effekten av nätverkande större.

Nätverket bjuds in
Någon gång i vinter kommer Malmö Redhawks att bjuda in Nätverket Österlen till Malmö Arena, där vi kommer att få njuta av topphockey från Lounge4. Visning av faciliteterna inklusive hotellet och troligen uppsnack med någon av tränarna lär också finnas med programmet under kvällen. Visst låter det som något att se fram emot, oavsett om du är Redhawks-supporter eller inte? Och inte nog med det – Mats och Ireet har även tagit fram ett par fina erbjudanden exklusivt för medlemmar i Nätverket Österlen.
Vad sägs om 20% rabatt till den spektakulära och helt unika scenföreställningen Walking with Dinosaurs – The Arena Spectacular och 15% rabatt till den stjärnspäckade showen Vintergalan som kommer till Malmö Arena i månadsskiftet november–december?

Text: Kostas Foussianis
Pressansvarig Nätverket Österlen
Bilder: Kostas och Malmö Arena.

MALMÖ REDHAWKS
Hyllie Stationstorg 2
215 32 MALMÖ
E-post: info@malmoredhawks.com
Hemsida: www.malmoredhawks.com
Nätverkskontakter:
Ireet Adus: 073–926 60 51
Mats Lindahl: 070–730 23 61

 

malmo-redhawks-logo.jpg

REPORTAGE OM OCH MED MEDLEMMAR

Reportage om medlemmar

Reportage om medlemmar